Excursió zona Bítem diumenge 5 de Març

8 març 2017 per Neus Domingo

Fotos de Rosa Rodríguez

Fotos de Joan Pujals

Bonica sortida per un dels llocs mes emblemàtics de la serra de Boix-Cardó, el Pont de la Buinaca (anomenat així pels bitemeros) o Pont d’Orient (nom que hi posen els tivenysxants).

La ruta transcorre entre els termes de Bítem i Tivenys, doncs el Barranc de la Buinaca, on està el pont, fa de partició entre els dos termes. Durant el recorregut vam admirar els paisatges pedregosos del massís i com els nostres avantpassat domesticaven la terra per cultivar oliveres i garrofers en llocs inversemblants. També finques i masos abandonats, plens de històries i vivències.

Iniciem la caminada agafant l’antic camí de Tivenys al Perelló i remuntant fins arribar a la Roca Blanca, allí trobem la sendera que ens porta al Pont de la Buinaca. Es diu així perquè l’erosió de l’aigua de les barrancades ha deixat configurat un pont de pedra que creua de una part a l’altra del barranc. Durant el trajecte contemplem Roca Foradada a la nostra esquerra. Aquí a la zona del Pont esmorzem i gaudim d’unes boniques vistes.

Després de descansar i fer fotos, refem un tros del camí fins arribar a la sendera que puja a la Font de Roca Foradada, la qual agafem per arribar a la font i d’allí, camp a través, pugem fins trobar la sendera que ve de Cabrafreixet i passa per baix de Roca Foradada. Agafem la sendera a la esquerra per anar crestant i arribar al Pouet d’Andreu i el Coll de Xeta. Durant el trajecte contemplem el morral de Cabrafreixet, la vessant dels Burgans del Perelló i les serres de Vandellós.

Al mateix Pouet d’Andreu ens trobem la senda que va o ve de Creu de Santos, la qual agafem per després derivar a la esquerra per buscar la sendera que puja del barranc del Boix la qual agafem fins trobar la sendera a l’esquerra que puja del Mas de Casteles, seguim la senda i passem pels masos del Ros de la Pava i el Perdigot creuant al Barranc dels Perets. Passem prop de la Font de la Lliberata i pugem a trobar el Paller del Bueno i Serra del Surdo, i anar baixant fins trobar la sendera inicial i tornar als cotxes per baixar a Bitem tots junts.

Una fantàstica sortida amb els companys de Bítem!!!

Una resposta a “Excursió zona Bítem diumenge 5 de Març”

1. JORDI BUXONAT ha dit:

Hola, sóc Jordi del Perelló i voldria fer-vos un petit consell per millorar l’excursió proposada. De la font de la Buinaca o Foradada hem netejat amb els companys de Bítem la sendera que anava en direcció Sud fins el barranc que cau sobre el Pont d’Orient, i ara ja es pot connectar amb la sendera que transcorre paral·lela a aquesta més amunt que citeu (aquesta sendera s’anomena del Pollastre ja que passa per uns antics senyalats/senyals ara erms d’aquesta família). Això permetrà evitar enllaçar aquestes dues senderes de la manera “salvatge” com es feia fins ara, pujant com es podia i erosionant el terreny en excés, a més de ser més fidel als camins que utilitzaven antigament. A l’ortofoto d’enguany ja podeu veure-la. Encara s’ha de netejar una mica més, però comencem a passar entre tots la farem més transitable. Us envio un enllaç on he marcat aquesta variant (http://www.icc.cat/vissir3/index.html?3Er9ugM4h). Espero pogueu veure-la correctament! Vaig parlar amb el Joan Carles Balagué fa uns dies per explicar-li els projectes que properament sortiran a la llum d’aquesta nostra Serra de Cardó. Moltes gràcies!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *