30 abril 2012 per uectortosa
Avui hem fet, 10+1 excursionistes, una volta circular, per la zona que puja del pantà d’Ulldecona cap a Fredes.
Entrem per la pista del pantà que puja a la zona de la Fou. I a uns 5km comencem l’excursió a la vora de la pista, a la cova dels Ferrins.
Pujada suau per pista fins que trobem lo barranc de la Tenalla. Ara en una estoneta arribem al Salt d’en Robert i fem la parada per esmorzar.
En mitja hora de pujada forta arribem a la zona de Fredes, que la dixem de passada, passem per la Font del Teix i ja comencem tota la baixada.
Primer passem per lo Mas de Pixon, en boniques vistes i enfilem cap al Portell de l’Infern.
Avans del Portell, Pepito ens nombra una cova, que està a uns 50 mts de la sendera i cap dalt. Ens parla d’una espectacular fondària de més de
500 mts i una gran alzada…………en fi, uns 25 mts de fondària i uns 7 mts d’alzada, li falla un poc la memòria diu……..
Al poc, ja estem a l’espectacular pas del Portell de l’Infern, amb bassis inclosos. I d’aquí continuem uns 4km de baixada fins lo Mas d’en Joan.
Lo dia amenaçava pluja per la tarde, però ens ha dixat fer l’excursió sense aigua. Volta clàssica però espectacular.
Fins la propera
X Joan R.

Deixa un comentari