TRAVESSA RASQUERA-TORTOSA

23 gener 2012 per uectortosa

Aquest cap de setmana es va realizar la tradicional travessa a peu entre la població de Rasqueta i Tortosa, per les serres de Cardó,del Boix i de Coll de l’Alba. Desprès de les típiques baixes d’última hora, solament 3 intrèpits es van voler enfrontar a aquesta travessa: la Isa, el Jep i Jordi.

Dissabte sortien els tres separats i encara no ens havien barallat. El Jep intentaba trobar un pas que feia temps que se li resistia i la Isa i Jordi sortien des de Rasquera com marca la tradició. El punt de trobada dels dos grups era el Regufi del Teix. A les 14:00 hores quedaven al passeig de les bicicletes i a les 15:00 h aprox sortien caminant de Rasquera. La primera etapa va ser curta ja que a les 18:00 hores ja estaven al refugi, desprès de parar a fer moltes fotos, veure els Tironets plantats pels camins i fent parades per veure i menjar, tot gaudin de les espectaculars vistes que ofereix aquesta serra.

El Jep va arriba al refugi abans que nosaltres i va començar amb les activitats típiques del refugi: obrir portons, netejar llarc de foc, fer llenya… Nosaltres van arribar més tard i vam acabar amb les tasques i van fer l’avituallament d’aigua per la nit. Un cop al refugi van començar amb l’assecament de la roba, la preparació del sopar, van engegar el jacuzzi, van posar la tele… el típic d’un rebi. Finalment van iniciar el sopar, que aquest d’any i desprès de dir-ho molts cops, vam fer la corresponent rostica col·lectiva amb: baldanes, saltxixes i carn de corde, all i oli, pa torradets… tot regat amb un vi del Priorat amb molt de cos!! Un cop ja fars del dinar, van fer els postres amb l’assortit de cops portats de la Isa i acompanyat amb un Paxaran de gran qualitat ( més que quantitat!!). Contents, alegres i farts, vam iniciar els preparatius per afrontar la nit, passant per sobre els corresponents polítics.  Un nit de marxa amb música a tot drap (la lletra de la cançó no es distinguia però el volumen a tope!!!) on algú que altre va dormir poc.
L’endemà ens van llevar a les 7:00 hores i un cop realitzat el primer esmorça i feta la motxilla iniciem el camí sobre les 8:20 hores. El vent bufaba fort, però els muntanyencs que feiem la marxa encara ho erem més. Així que paravent, motxilla i bastons i cap a la creu de Santos. Un cop allí van realitzar les corresponents fotografies i van poder veure un paisatge increible. Tambè van fer el segon esmorzar del dia amb coc, pastissets, punyetes… Recupertats i bufat pel vent, enprenent la marxa cap a la cisterna, on teniem previst realitzar el tercer esmorzar i fer uns quants passes de bous, però aquest no van aparèixer per enlloc i les cabres solament es van deixar veure tres. Al la bassa de Xeta van fer el quart esmorzar i un tercer que va caure també entre mig o el dinar, bueno la qüestió que el menjar no va faltar. A l’altura de la bassa de Xeta
És on ens van atrapar els corredors, cosa que ens va anar de gala per veure la variant que voliem provar per superar el  Cabrafeixeta, on la sendera era poc clara, les arxilagues nombroses i la pendent forta.
Superat aquest fort desnivell la cosa ja va ser costa avall, i amb el vent bufant sense parar ens van presentar al Coll de l’Alba en l’horari habitual, sobre les 18:00 hores aprox.
Resumin, bonica experiència amb gent agradable i que espero que vulguen tornar a repetir.
PD: Segut que algú que altre dirà que falta alguna cosa o fet en aquesta crònica, o que no s’ha contat la veritat,  però no vol creguesseu!!!!

FOTOS DE ISA

FOTOS DE JEP

Una resposta a “TRAVESSA RASQUERA-TORTOSA”

1. Vaya! Mos han agafat ganes de fer esta travessia amb valtros l’any que ve. Portarem pacharan per a tots que KO mon falte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *