Clot de Pega – Font Caserres – Terranyes – Bc – Cadolles de S. Pero – Bc. La Paridora

18 Juny 2012 per uectortosa

FOTOS DE PINARPLA >>

FOTOS DE LLUIS>>

Clot de la pega- lo Savinar- Bassis de Casserres- Terranyes- Bc de les Codolles de Sant Però- Bc de la Paridora.
Trobada com sempre a les 08 :30h al passeig de les bicicletes aquesta vegada onze valents ens vam trobar per fer l’excursió.
Aproximació.
Tortosa fins la Mola de Cati (clot de la pega) 1h 15”
Excursió.
 Deixem els cotxes al Clot de la pega i emprenem el camí que ens deixa al barranc ,deixant enrere el creuament de la senda del Bc de la Paridora que es per on tornarem hores mes tard, seguim fent camí +- 200m i a dreta emprenem la pujada per lo Savinar i mola Paridora, fins els Bassis de Casserres on esmorzem , continuem fins arribar a la pista que ens ve del camí de la gavarda ,(on hi ha una cadena) la creuem i emprenem la pujadeta a Terranyes per la sendera, on  trobarem el desvio a la vall negra, nosaltres seguim recte a trobar la pista fins arribar als plans de centelles i Terranyes, fem un cop d’ull al refugi i marxem per l’esquerra fins a trobar el Barranc de les Cadolles de Sant però, un barranc amb vegetació i bo de fer , fent camí pel barranc trobarem un ramal que ens be de la dreta, nosaltres marxarem a esquerra( hi allí mateix hi ha un dels pous de pega mes ben conservats que hem trobat pel Port), seguim el camí fins a trobar el salt, on tenim una vista extraordinària, refem uns metres els nostres passos i marxem per la dreta del salt on hi ha una fita que ens marca el baixador per seguir el camí que es fa un poc perdedor, però esta fitat, la baixada final es fa per una tartera fins trobar el barranc i sortir al riu Algars, un cop arribats tots els excursionistes reprenem la marxa, seguint les marques que anem trobant fins arribar al creuament del barranc del Corb el remuntem uns metres fins trobar la fita a esquerra al Bc de la Paridora per dinar al primer toll per refrescar-nos un poc, però no vam tindre sort no hi havia aigua, les forces estaven un poc malmeses i vam dinar allí mateix. Un cop recuperats reprenem la marxa i amunt passant pel Toll Negre i unes grimpades amb cordes fixes sense cap dificultat, fins arribar al Clot de la Pega.
Un Bon dia d’excursió el temps ens va acompanyar, feia calor però bufava un poc el vent i ens va refrescar un poc el dia.
Escurço i Desferracavalls.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *