ESCALADA A RIGLOS

9 maig 2016 per uectortosa

Aquest passat cap de setmana del 30 d’abril i 1 de maig un grup d’amics i socis de la UEC Tortosa es van mudar i equipar amb totes les ferramentes per tal d’anar a Riglos un poblet de pintoresc de la província d’Osca i deixat entre uns mallos impressionants i el riu Gàllego.

Així doncs començava l’aventura.
El dissabte 30 ens vam aventurar a fer cim en dues vies equipades i aptes per a tots els públics a les parets del “Peña Rueba” que duien com a nom “Los III también existent” amb 250m i grau V de dificultat i la “Nueva cultura del agua” amb 90m i el mateix grau de dificultat, aquesta última s’unia amb la primera abans nombrada i d’aquesta forma acabar al mateix punt. Dues vies d’iniciació amb llargs de fins a 30m i molt ben equipades amb parabolts i algun pont de roca.

Quan ens trobàvem a la reunió en comú d’ambdues vies ens va començar a ploure i notàvem com ens queien unes petites pedretes del núvol que ocasionalment passava per allí.
D’aquesta forma unit amb el vent que ja des de primeres hores del matí teníem i que va anar bufant en més força a mesura que avançava el dia, va fer que fos un poc més dificultós avançar. No obstant no ens vam deixar vèncer per les inclemències i vam tirar endavant fins fer el cim. Un cop estàvem tots d’alt, vam procedir a fer el descens per la ferrata Sud ja que la tempesta que ens va acompanyar va durar molt poc i no fou perillós. Ara tocava recompondre’ns i agafar forces amb un bon berenar sopar i unes bones cervesetes al refugi del poble.

Ens vàrem despertar a trenc d’alba per tal d’aprofitar el diumenge dia del treballador i d’aquesta forma poder avui ja no fer cap via llarga sinó dedicar-nos al que més acostumats estem, l’escalada esportiva.
D’aquesta forma en despertar-nos i treure’ns les lleganyes vam fer-nos un bon esmorzar i vam anar avui sí al massís central de Riglos, a un sector on abundaven les vies senzilles i fàcils a primer cop d’ull amb graus de V fins a 7a+, aquestes últimes eren boniques d’admirar i d’escalar la pròxima vegada. Vam començar a tirar cordades i patint com a condenats amb uns 6a i un 6a+ on la roca estava molt polida i lluenta de la quantitat de persones que havien escalat allí i s’hi havien barallat. Després de tot el matí allí i amb una quantitat de gent bastant gran animant-nos i escalant al mateix sector vam començar a plegar tracalets i anar a fer-nos el dinar i marxar cap a casa ja que el viatge és llarg i un poc pesat.

Fins la pròxima Riglos, ens tornarem a enfrontar en la corda!!!!

Jaume Trilla

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *