Sortida d’esquí de muntanya i raquetes de neu a Tavascan

13 febrer 2012 per uectortosa

El passat cap de setmana un gup de UEC Tortosa, ens van desplaçar a la zona de Tavascan, desafiant les baixes temperatures.
Dissabte van sortir del càlid refugi de La Pleta del Prat, pel torrent de la dreta del refugi, en direcció al estany del Diable, (2.300 m) un cop allà, en direcció  Nord-Oest, anem remuntant fins el Pic de la Coma del Forn (2.683 m), on la temperatura era de – 16º, i amb el fort vent que feia, podiem tenir perfectament una sensació térmica de -30º, només vam tenir temps de fer alguna foto i deseguida baixar.
El fred i la baixa humitat fa que la neu es conservi en perfecte estat, a la cota 2.000 m, la sonda marcava un gruix de 190 cm.
El nostre voltant era mágnific, amb unes vistes molt alpines, el glaciar del Aneto, la Pica d’Estats, el Certascan, i un grapat de cims no tan coneguts ens envolten.

Diumenge, decidim descobrir una altra part d’aquesta excel·lent zona i  fem el recorregut per les pistes d’esqui de fons, pel bell mig del bosc resguardats del vent anem seguin l’evident pista i guanyant alçada mica en mica, arribem al Mirador de la vall de Tavascan,  i d’aqui en amunt les congestes de neu ja comencen a esborrar la pista.
En un raseret fem una paredeta per reposar forces i seguint la intuitiva pista arribar al final de la mateixa, on veiem el nostre objectiu el Tuc de la Cima de 2.450 m. Arribem aun coll  on el vent es torna a fer sentir, deixem els esquis i els últims 100 m.  els fem a peu.
La baixada ens reconforta del esforç i podem enllaçar  bons girs amb una neu, a les parts altes, excel·lent, fins tornar agafar la pista que ens porta al refugi, on a les 16 hores la temperatura era de -7,5º.
FOTOS DE ROSA>>

2 respostes a “Sortida d’esquí de muntanya i raquetes de neu a Tavascan”

1. uectortosa ha dit:

Es que mos vam quedar glaçats…

2. Anònim ha dit:

M'agrada el paissatge de neu jeje!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *