Aneto pel corredor Estasen

2 juny 2009 per uectortosa

La meteorologia és la protagonista d’aqueta sortida. En primer lloc, ja vam tenir que posposar-la degut a les nevades que van provocar un risc d’allau 4 sobre 5.

Finalment, aquest cap de setmana van començar l’aventura una vintena de persones. Com de costum es quedava a la pèrgola de Jesús a les 8:00 hores i camí a Benasc, on arribavem a les 11:30 hores aproximadament. Es va realitzar un mos, més llarg del previst pels horaris dels restaurants, i cap a les 15:00 hores ens dirigiem al refugi de Pescadors.

A les 16:00 hores començaven l’ascens cap als llacs de Corones, lloc on passariem una nit en les tendes. La sortida es va realitzar sota un pluja, la qual es preveia que amainaria ràpidament. Però a mesura que ascendiem, la pluja no paraba, aumentaba d’intensitat i de solidesa (calamarsa). Pujant i pujant vam arriba als llacs de corones, on van tenir un tip per trobar llocs on muntar les tendes degut a la quantitat de gent que hi havia. El temps ens va donar uns respir per muntar les tendes i buscar provisions d’aigua.

Cap a les 20:30 hores aproximadament la gent ja es va refugiar dins les tendes per menjar el sopar i anar al llit, on una nit calentona i còmoda ens esperava (amb els sacs banyats i sobre una llosa de granit, que més es pot esperar!!!!!!). La nit, que dir de la nit: ronquits, un que s’aixecava a orinar, la pluja i la calamarse que tornava a fer acte de presència, els missatges de mòvils sonant a les 2 del matí i que confonien al personal, una volta cap a l’esquerra, una altra cap a la dreta, ara boca amunt, ara boca avall… En definitiva, típica primera nit a la muntanya: no dorm ni deu!!

Al dia següent a les 5:00 hores, ens despertaven per preparar el material i començar l’ascens a les 6:00 hores. Un grupet de gent i degut a un malentès, s’aixecaven a les 4:00 hores, per sortir a les 5:00 hores. En definitiva, a les 6:00 hores tots cap al corredor Estasen per començar l’ascens. Afortunadament poca gent hi ha havia al corredor, a part d’un grup amb guies i 10 persones, dos parelles de l’hospitalet, un altre solitari de Castelló i molta altra gent la qual no vaig poder esbrinar procedència ni aficions. Desprès d’algun embus circulatori, dos o més pedres que queien, alguna de la qual va fer diana al casc d’un dels membres de la sortida i li va provocar un tall al cap degut a la protecció del casc. Resumint, a les 9:00 hores aprox cim de l’Aneto i cap al pas de Mahoma per iniciar el descens.

La baixada va ser ràpida i divertida, ja que el matxo de cara a casa corre més. A les 11:00 hores arribavem a les tendes i a les 11:30 h aprox iniciaven el descens cap als vehicles. A les 14:00 hores aprox arribavem als vehicles i cap a Benasc a buscar calories.

Com sempre una sortida amb gent de la uec, és a dir, bona companyia, humor i diversió assegurada.

By No tinc tenda!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *